To site της Λυρικής (αλλά και του Μεγάρου)
Μιας και γράφω ερασιτεχνικά την άποψή μου για τόσες παραστάσεις της Λυρικής, σκέφτηκα να γράψω μια όχι-και-τόσο-ερασιτεχνική άποψη για το σάϊτ της.
Η Λυρική λοιπόν είχε ένα σάϊτ το οποίο κάποια στιγμή αποφάσισε να αναβαθμίσει. Το παλιό σάϊτ της Λυρικής εξέπεμπε την άποψη που είχαν οι άνθρωποι των media για το τι είναι Internet. Πράγμα που ήταν λάθος βέβαια. Ήταν ηλίου φαεινότερων από τότε, αλλά περιμέναμε και το χρόνο να το αποδείξει. Ήταν δηλαδή μια άποψη πως το σάϊτ πρέπει να παρουσιάζει κάτι σαν multimedia presentation. Αυτό βέβαια είναι πολύ πιο έντονο στο Μέγαρο.
Έτσι το πρώτο πράγμα που έβλεπες όταν φόρτωνε η σελίδα ήταν ένα φλας με μια οθόνη να ανοίγει. Αν ήθελες να προχωρήσεις έπρεπε να διαλέξεις γλώσσα (προφανώς είχαν τα άπειρα hits από αγγλόφωνους :-) Τα στοιχεία που σου έδινε στh συνέχεια ήταν βασικά τι παίζει, διανομές και πότε αρχίζει η προπώληση. Είχε και κάποια άλλα επί σειρά ετών under construction. Τέλος πάντων είχε μια χρησιμότητα – μάθαινες πότε αρχίζει η προπώληση!
Έτσι λοιπόν κατά τον Οκτώβρη το σάϊτ κατέβηκε. Τους πήρα τηλέφωνο και τουε ρώτησα γιατί και μου είπαν πως αναβαθμίζεται. Τώρα γιατί έπρεπε να κατέβει για να αναβαθμιστεί, δεν το ήξεραν, δεν είναι τεχνικοί (κατά δήλωσή τους).
Παραμονές Χριστουγέννων ανέβηκε. Και τι να δώ? Χάλια μαύρα! Μάλιστα πήραν και λεφτά από την ΚτΠ για να το φτιάξουν. Αλλά δεν έφτιαξαν τίποτε! Απλά έκαναν το ίδιο πράγμα με άλλα aesthetics. Ελπίζω να τους κόψουν στο έλεγχο γιατί είναι κοροϊδία! Είμαι περίεργος να έβλεπα τι λέει η σύμβαση που υπόγραψαν με τον κατασκευαστή. Κρίμα τα λεφτά των Ευρωπαίων φορολογούμενων. Αν δεν μπορούμε να τα εκμεταλλευτούμε εμείς ας πάνε στη Τσεχία και στην Εσθονία. Κάτι πιο χρήσιμο θα γίνει σίγουρα!
Τα σχόλια μου λοιπόν.
Πρώτο και σημαντικότερο:
1. Δεν υπάρχει η δυνατότητα για να βγάλει κανείς εισιτήρια! Περίμενα πως μιας πως φτιάξανε καινούργιο site θα πρόσφεραν αυτή τη δυνατότητα. Τα περισσότερα Λυρικά θέατρα σε όλο σχεδόν τον κόσμο προσφέρουν online δυνατότητα έκδοσης εισιτηρίων. Σε μικρό ή μεγάλο βαθμό άλλοι καλύτερα άλλοι χειρότερα. Όμως μπορείς να ψωνίσεις.
Τα χειρότερα που έχω χρησιμοποιήσει είναι ιταλικά (η Σκάλα και το La Fenice) και το καλύτερο το Φεστιβάλ του Εδιμβούργου. Πολύ ελαφρύ σάιτ με php και AJAX στο δίνει την δυνατότητα να κλικάρεις πάνω στις θέσεις που θέλεις. Την ίδια δυνατότητα σου δίνουν και Μόναχο, Βερολίνο άλλα μέσω ενός applet που δύσκολα το χρησιμοποιείς χωρίς broadband connection. Στη Μαδρίτη έχουν terminal όπως εδώ τα Village. Κλείνεις από το Δίκτυο (όχι καλό σάιτ όμως) και εκεί περνάς την κάρτα σου από το terminal και στα εκτυπώνει. Αν θυμάμαι καλά, στο Φεστιβαλ του Εδιμβούργου αν θες στα στέλνει με μαιλ σε PDF format! Τα εκτυπώνεις σπίτι σου!
Αυτά όμως είναι επιστημονική φαντασία για την τριτοκοσμική πρωτεύουσά μας :-( Δεν κατάλαβα γιατί μπήκαν λοιπόν στον κόπο να φτιάξουν καινούργιο σάιτ (εκτός από το αυξήσουν βέβαι την απορροφητικότητα του ΚΠΣ :-)))
Επίσης:
2. Δεν αναφέρεται η ημερομηνία από την οποία αρχίζουν να διατίθενται τα εισιτήρια. Το να λένε πως αρχίζει η πώληση 3 βδομάδες πριν την πρεμιέρα δεν είναι αρκετό. Στο παλιό site αναφέρονταν αυτή η πληροφορία και ήταν πολύ χρήσιμη. Ήταν το μόνο χρήσιμο βασικά – τώρα το έκοψαν!
3. Ο σχεδιασμός του site από επικοινωνιακής απόψεως δεν είναι σωστός. Αυτό που θέλει να δει κάποιος όταν τους επισκέπτεται, είναι στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα και τα εισιτήρια. Όλα τα άλλα (αρχειακό υλικό, ιστορικά στοιχεία κλπ. κλπ) είναι δευτερευούσης σημασίας. Το να τα βάζουν όλα στο ίδιο επίπεδο κάτω από πληθώρα μενού είναι λάθος. Πρέπει στην πρώτη σελίδα να είναι εμφανείς λοιπόν αυτές οι πληροφορίες. (αυτό νομίζω πως τελευταία το έφτιαξαν – με το που μπαίνεις βλέπεις το πρόγραμμα)
4. Δεν υπάρχουν καθόλου background info για τα έργα. Μια σύνοψη τουλάχιστον θα έπρεπε να υπάρχει. Επίσης στις περιπτώσεις ξένων καλλιτεχνών θα έπρεπε να υπάρχουν σύντομα βιογραφικά σημειώματα. Θα έπρεπε να υπάρχουν επίσης οι διανομές για όλες τις παραστάσεις.
5. Δεν φαίνεται ποιες παραγωγές είναι καινούργιες ποιές είναι παλιές, πότε ήταν η πρεμιέρα τους κλπ. κλπ.
Υπάρχουν πολλές τεχνικές ατέλειες:
6. Ο server είναι πολύ αργός. Πααααααρα πολύ αργός!
7. Τα links στο Νέα -> Newsletter βγάζουν errors
8. Τα documents που έχουν σκαναριστεί στο Αρχεία -> Προγράμματα Παραστάσεων είναι πολύ μικρά. Δεν είναι καθόλου χρήσιμα.
9. Το ίδιο ισχύει και στο Αρχεία -> Κριτικές Παραστάσεων
10. Δεν φαίνεται να έχουν λάβει υπόψη τους πως πολλοί χρήστες (μεταξύ των οποίων και εγώ) δεν χρησιμοποιούν τον Internet Explorer!
11. Σκάει συνέχεια! Μάλλον δεν είναι για τα βγάλουν ακόμη στο αέρα :-)
...και θα μπορούσα να συνεχίσω για πολύ ακόμη.
Τo σαιτ του Μεγάρου είναι λιγο-πολύ στην ίδια κατάσταση. Φλας και τα μυαλά στα κάγκελα! Βέβαια επειδή το τρέχουν από το ΔΟΛ (δηλ. in.gr) δεν σέρνεται, αλλά έχει τα ίδια προβλήματα. Μάλιστα είναι τόσο κουτοπόνηροι ώστε να διαφημίζουν πως υπάρχει δυνατότητα να βγάζεις εισιτήρια από το Δίκτυο. Και αυτό που εννοούν είναι πως συμπληρώνεις μια φόρμα την στέλνεις και σε παίρνουν τηλέφωνο! Online clearance των καρτών είναι τεχνολογία του 2010 για αυτούς. Η εταιρεία που το έφτιαξε – η Powernet – έχει κλείσει εδώ και 5-6 χρόνια και προφανώς περιμένουν να ξανανοίξει για τους δόσουν την συντήρηση :-) Ίσως πάλι έχουν στο νου τους πως η πλειοψηφία του κοινού τους πάσχει από Πάρκινσον και θα υπάρχουν σίγουρα δυσκολείες με το ποντίκι ;-) Και ούτε λόγος για τίποτε άλλο εκτός από IE!
Αυτά τα ολίγα.
Η Λυρική λοιπόν είχε ένα σάϊτ το οποίο κάποια στιγμή αποφάσισε να αναβαθμίσει. Το παλιό σάϊτ της Λυρικής εξέπεμπε την άποψη που είχαν οι άνθρωποι των media για το τι είναι Internet. Πράγμα που ήταν λάθος βέβαια. Ήταν ηλίου φαεινότερων από τότε, αλλά περιμέναμε και το χρόνο να το αποδείξει. Ήταν δηλαδή μια άποψη πως το σάϊτ πρέπει να παρουσιάζει κάτι σαν multimedia presentation. Αυτό βέβαια είναι πολύ πιο έντονο στο Μέγαρο.
Έτσι το πρώτο πράγμα που έβλεπες όταν φόρτωνε η σελίδα ήταν ένα φλας με μια οθόνη να ανοίγει. Αν ήθελες να προχωρήσεις έπρεπε να διαλέξεις γλώσσα (προφανώς είχαν τα άπειρα hits από αγγλόφωνους :-) Τα στοιχεία που σου έδινε στh συνέχεια ήταν βασικά τι παίζει, διανομές και πότε αρχίζει η προπώληση. Είχε και κάποια άλλα επί σειρά ετών under construction. Τέλος πάντων είχε μια χρησιμότητα – μάθαινες πότε αρχίζει η προπώληση!
Έτσι λοιπόν κατά τον Οκτώβρη το σάϊτ κατέβηκε. Τους πήρα τηλέφωνο και τουε ρώτησα γιατί και μου είπαν πως αναβαθμίζεται. Τώρα γιατί έπρεπε να κατέβει για να αναβαθμιστεί, δεν το ήξεραν, δεν είναι τεχνικοί (κατά δήλωσή τους).
Παραμονές Χριστουγέννων ανέβηκε. Και τι να δώ? Χάλια μαύρα! Μάλιστα πήραν και λεφτά από την ΚτΠ για να το φτιάξουν. Αλλά δεν έφτιαξαν τίποτε! Απλά έκαναν το ίδιο πράγμα με άλλα aesthetics. Ελπίζω να τους κόψουν στο έλεγχο γιατί είναι κοροϊδία! Είμαι περίεργος να έβλεπα τι λέει η σύμβαση που υπόγραψαν με τον κατασκευαστή. Κρίμα τα λεφτά των Ευρωπαίων φορολογούμενων. Αν δεν μπορούμε να τα εκμεταλλευτούμε εμείς ας πάνε στη Τσεχία και στην Εσθονία. Κάτι πιο χρήσιμο θα γίνει σίγουρα!
Τα σχόλια μου λοιπόν.
Πρώτο και σημαντικότερο:
1. Δεν υπάρχει η δυνατότητα για να βγάλει κανείς εισιτήρια! Περίμενα πως μιας πως φτιάξανε καινούργιο site θα πρόσφεραν αυτή τη δυνατότητα. Τα περισσότερα Λυρικά θέατρα σε όλο σχεδόν τον κόσμο προσφέρουν online δυνατότητα έκδοσης εισιτηρίων. Σε μικρό ή μεγάλο βαθμό άλλοι καλύτερα άλλοι χειρότερα. Όμως μπορείς να ψωνίσεις.
Τα χειρότερα που έχω χρησιμοποιήσει είναι ιταλικά (η Σκάλα και το La Fenice) και το καλύτερο το Φεστιβάλ του Εδιμβούργου. Πολύ ελαφρύ σάιτ με php και AJAX στο δίνει την δυνατότητα να κλικάρεις πάνω στις θέσεις που θέλεις. Την ίδια δυνατότητα σου δίνουν και Μόναχο, Βερολίνο άλλα μέσω ενός applet που δύσκολα το χρησιμοποιείς χωρίς broadband connection. Στη Μαδρίτη έχουν terminal όπως εδώ τα Village. Κλείνεις από το Δίκτυο (όχι καλό σάιτ όμως) και εκεί περνάς την κάρτα σου από το terminal και στα εκτυπώνει. Αν θυμάμαι καλά, στο Φεστιβαλ του Εδιμβούργου αν θες στα στέλνει με μαιλ σε PDF format! Τα εκτυπώνεις σπίτι σου!
Αυτά όμως είναι επιστημονική φαντασία για την τριτοκοσμική πρωτεύουσά μας :-( Δεν κατάλαβα γιατί μπήκαν λοιπόν στον κόπο να φτιάξουν καινούργιο σάιτ (εκτός από το αυξήσουν βέβαι την απορροφητικότητα του ΚΠΣ :-)))
Επίσης:
2. Δεν αναφέρεται η ημερομηνία από την οποία αρχίζουν να διατίθενται τα εισιτήρια. Το να λένε πως αρχίζει η πώληση 3 βδομάδες πριν την πρεμιέρα δεν είναι αρκετό. Στο παλιό site αναφέρονταν αυτή η πληροφορία και ήταν πολύ χρήσιμη. Ήταν το μόνο χρήσιμο βασικά – τώρα το έκοψαν!
3. Ο σχεδιασμός του site από επικοινωνιακής απόψεως δεν είναι σωστός. Αυτό που θέλει να δει κάποιος όταν τους επισκέπτεται, είναι στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα και τα εισιτήρια. Όλα τα άλλα (αρχειακό υλικό, ιστορικά στοιχεία κλπ. κλπ) είναι δευτερευούσης σημασίας. Το να τα βάζουν όλα στο ίδιο επίπεδο κάτω από πληθώρα μενού είναι λάθος. Πρέπει στην πρώτη σελίδα να είναι εμφανείς λοιπόν αυτές οι πληροφορίες. (αυτό νομίζω πως τελευταία το έφτιαξαν – με το που μπαίνεις βλέπεις το πρόγραμμα)
4. Δεν υπάρχουν καθόλου background info για τα έργα. Μια σύνοψη τουλάχιστον θα έπρεπε να υπάρχει. Επίσης στις περιπτώσεις ξένων καλλιτεχνών θα έπρεπε να υπάρχουν σύντομα βιογραφικά σημειώματα. Θα έπρεπε να υπάρχουν επίσης οι διανομές για όλες τις παραστάσεις.
5. Δεν φαίνεται ποιες παραγωγές είναι καινούργιες ποιές είναι παλιές, πότε ήταν η πρεμιέρα τους κλπ. κλπ.
Υπάρχουν πολλές τεχνικές ατέλειες:
6. Ο server είναι πολύ αργός. Πααααααρα πολύ αργός!
7. Τα links στο Νέα -> Newsletter βγάζουν errors
8. Τα documents που έχουν σκαναριστεί στο Αρχεία -> Προγράμματα Παραστάσεων είναι πολύ μικρά. Δεν είναι καθόλου χρήσιμα.
9. Το ίδιο ισχύει και στο Αρχεία -> Κριτικές Παραστάσεων
10. Δεν φαίνεται να έχουν λάβει υπόψη τους πως πολλοί χρήστες (μεταξύ των οποίων και εγώ) δεν χρησιμοποιούν τον Internet Explorer!
11. Σκάει συνέχεια! Μάλλον δεν είναι για τα βγάλουν ακόμη στο αέρα :-)
...και θα μπορούσα να συνεχίσω για πολύ ακόμη.
Τo σαιτ του Μεγάρου είναι λιγο-πολύ στην ίδια κατάσταση. Φλας και τα μυαλά στα κάγκελα! Βέβαια επειδή το τρέχουν από το ΔΟΛ (δηλ. in.gr) δεν σέρνεται, αλλά έχει τα ίδια προβλήματα. Μάλιστα είναι τόσο κουτοπόνηροι ώστε να διαφημίζουν πως υπάρχει δυνατότητα να βγάζεις εισιτήρια από το Δίκτυο. Και αυτό που εννοούν είναι πως συμπληρώνεις μια φόρμα την στέλνεις και σε παίρνουν τηλέφωνο! Online clearance των καρτών είναι τεχνολογία του 2010 για αυτούς. Η εταιρεία που το έφτιαξε – η Powernet – έχει κλείσει εδώ και 5-6 χρόνια και προφανώς περιμένουν να ξανανοίξει για τους δόσουν την συντήρηση :-) Ίσως πάλι έχουν στο νου τους πως η πλειοψηφία του κοινού τους πάσχει από Πάρκινσον και θα υπάρχουν σίγουρα δυσκολείες με το ποντίκι ;-) Και ούτε λόγος για τίποτε άλλο εκτός από IE!
Αυτά τα ολίγα.
10 Comments:
Η πλάκα είναι ότι δεν μπορώ να μπω πέρα από την εισαγωγή στο site της Λυρικής, ούτε με Firefox, ούτε με ΙΕ.
χε-χε.... Κάποιο asp scriptaki τρέχει από πίσω και πρέπει να περιμένετε κανένα 5λεπτο να κάνει time-out
Προφανώς δεν το έχουν πάρει χαμπάρι :-)
Ρε παιδιά! Ήταν Σ/Κ και δεν δουλεύαν τα παλικάρια του δημοσίου. Τώρα που το δοκίμασα δούλεψε.
Άκου εκεί να δουλεύει ΚΑΙ το Σ/Κ! Σαν πολλά δεν ζητάμε; :)
Πάντως για να είμαι και δίκαιος το βελτίωσαν αρκετά από την τελευταία φορά που είχα μπεί. Έβαλαν σε πρώτο πλάνο το πρόγραμμα και δίνουν και πληροφορίες για την παράσταση.
Δυστυχώς παραμένει πολύ αργό, δεν λέει πότε αρχίζει η προπώληση και το σηματινότερο και δεν πουλάνε εισητήρια.
Άσε που στην πρώτη σελίδα δεν βλέπεις τα "Προσεχώς" αλλά αυτά που έχουν ήδη γίνει και είναι ολίγον μπαγιάτικα...
Συμφωνώ & επαυξάνω συμπληρώνοντας ότι-προσωπικά- θα ήθελα να υπάρχει η δυνατότητα αναζήτησης βασισμένη σε διάφορα κριτήρια (όπως καλλιτέχνης,εκδήλωση, κλπ.)... επίσης είναι ολοφάνεο ότι οι έννοιες αισθητική, πρωτοτυπία & πρακτικότητα είναι άγνωστες
xairomai pou se anakalypsa mesw unique fish...
o trikosmikos talibanismos ths elladas...
Πολλά πράγματα θα μπορούσαμε να πούμε πως λείπουν. Αλλά δυστυχώς άμα λείπουν τα βασικά τα υπόλοιπα είναι ήσσονος σημασίας
identitycafe welcome :-)
Μέσα σε όλα που είπες, βάλε ότι είναι και κουραστικό στην αρχική σελίδα το πέρα-δώθε του banner τους (αν το λέω και σωστά). Όσο για το site του Μεγάρου, εμένα με εκνευρίζουν και όλα τα site που παίζουν με flash και σώνει και καλά σου εξαφανίζουν και τον explorer από πίσω και πρέπει να βγαίνεις από το site για να γυρίσεις σε μια άλλη εργασία ή στο pc σου...
Συμφωνώ απολύτως με την άποψη σου, και τα δυο site δίνουν μια πολύ άσχημη εικόνα.
Εκτός από αυτό με έναν browser διαφορετικό από τομν Explorer, π.χ. με τον δημοφιλή Mozilla είναι αδύνατο να μπορέσεις να τρέξεις σωστά το site του Μεγάρου.
Για της ΕΛΣ δεν έκανα καν τον κόπο.
Κάτι ακόμα, θεωρώ τελείως αντι-επαγγελματική τη στάση που κρατάνε στο ΜΜΑ, με την πώληση εισιτηρίων μέσω διαδικτύου.
Στα περισσότερα site διεθνών Λυρικών Σκηνών και Θεατρικών μπορεί κανείς να αγοράσει το εισιτήριο του και να του αποσταλεί μάλιστα ταχυδρομικώς αν το επιθυμεί, και φυσικά λαμβάνει την απόδειξη της αγοράς του μέσω ηλεκτρ. ταχυδσρομίου αυθημερόν.
Στο Μέγαρο δίνεις τα προσωπικά σου δεδομένα (στοιχεία κάρτας, ονοματεπώνυμο, κλπ) και όχι μόνο δεν σου στέλνουν το εισιτήριο που έχεις αγοράσει, αλλά αρνούνται να σου στέιλουν και την απόδειξη της αγοράς σου...
Δεν ξέρω μου χτύπησε πολύ άσχημα...
Δημοσίευση σχολίου
<< Home