Alleluia!!!
Αυτή την φορά προετοιμάστηκα κατάλληλα. Δεν ήθελα να αφήσω την κούραση της ημέρας να μου χαλάσει την βραδιά, οπότε φρόντισα να ξεκουραστώ κανένα δίωρο προτού πάω στη συναυλία. Γύρω στις 8 ήπια και ένα red bull (χωρίς ζάχαρη), οπότε είχα όλες της αισθήσεις μου σε πλήρη διέγερση και έτοιμες για το input processing (όλα αυτά έγιναν χτές το βράδυ, ξέχασα να το πω).
Παρακολουθήσαμε την Παιδική χορωδία Windsbacher Knabenchor και την Ορχήστρα Deutsche Kammer-Virtuosen του Βερολίνου υπό την μουσική διεύθυνση του Karl-Friedrich Beringer, στην μεγάλη αίουσα του Μεγάρου (88). Επίσης συμμετείχαν οι μονωδοί Jutta Boehnert σοπράνο, Rebecca Martin μέτζο σοπράνο, Susanne Schaiffer άλτο, Thomas Cooley τενόρος και Henryk Boehm βαρύτονος.
Στο πρώτο μέρος ακούσαμε το Μεγαλυνάριο του JS Bach και στο δεύτερο το Ορατόριο Χριστουγέννων του Camille Saint-Saens. Όπως είχε ανακοινωθεί αρχικά ήταν να παιχτούν ανάποδα (δηλ. ο Μπαχ στο 2ο μέρος – έτσι είναι ακόμη στο site) και νομίζω πως αυτή θα ήταν και καταλληλότερη επιλογή.
Από τα πρώτα σαλπίσματα της πίκολο κατάλαβα πως θα παρακολουθούσα ένα πολύ ξεχωριστό γεγονός. Και μόλις άρχισε το χορωδιακό έφευγες τελείως. Βέβαια το έργο του Μπάχ είναι μαρκετινίστικα φτιαγμένο αλλά το απόδωσαν και εξαιρετικά. Αν έπρεπε να δω ξεχωριστά το πρώτο και το δεύτερο μέρος θα εβαζα μάλλον κοντά στο 95 στο πρώτο μέρος και λίγο κάτω από το 85 για το 2ο. Γι’ αυτό και λέω πως θα ήταν καλύτερα ο Μπάχ να ήταν 2ος, μιας και θα τελείωνε η βραδυά με αυτόν.
Πραγματικά δεν ξέρω τι να πρωτο-εκθειάσω στο υπέροχο αυτό πρώτο μέρος. Την γερμανικής τελειότητας και ισορροπίας ορχήστρα? Την παιδική χορωδία που δεν νομίζω αν έχω ακούσει καλύτερη? Τους πολύ καλούς μονωδούς? Το άψογα δουλεμένο σύνολο? Ωστόσο θέλω να σταθώ σε μερικά πράγματα που μου φάνηκαν πως ξεχωρίζουν.
Μετά από αυτή την εμπειρία θα ήταν δύσκολο το δεύτερο μέρος να ήταν του ιδίου επιπέδου. Και όντως δεν ήταν. Το ορατόριο είναι έργο του τέλους της κλασικής περιόδου – αρχή της ρομαντικής, περίπου ενάμισι αιώνα πιο νέο του Μεγαλυνάριου. Αποδόθηκε από τους ίδιους μουσικούς με την προσθήκη ενός οργάνου και μιας άρπας. Όσα είπα παραπάνω ισχύουν και εδώ, απλά σε μικρότερο βαθμό. Ίσως γιατί το έργο δεν είναι τόσο εντυπωσιακό. Είναι αρκετά πιο εσωστρεφές πράγμα που το κάνει πιο δύσκολο στην αντίληψή του. Επίσης έπεσε πίσω από ένα outstanding 1ο μέρος.
Κορυφαίες στιγμές του 2ου μέρους το πραγματικά υπέροχο ντουέτο σοπράνου-βαρύτονου με την συνοδεία άρπας και οργάνου καθώς και το τρίο με την προσθήκη του τενόρου.
Για το τέλος μας επιφύλαξαν 3 μπιζαρίσματα με την παιδική χορωδία. Το πρώτο δεν το αναγνώρισα. Τα άλλα δύο ήταν κάλαντα και παραδοσιακά γερμανικά χριστουγεννιάτικα άσματα (μάλλον….).
Πολλά μπράβο στο μαέστρο και σε όλο το σύνολο!
Επιτέλους καταλάβαμε Χριστούγεννα! Μόνο το glühwein στην διπλανή weihnachtsmarkt έλειπε μετά το πέρας της συναυλίας και το τσουχτερό κρύο :-)
Αυτά.
Παρακολουθήσαμε την Παιδική χορωδία Windsbacher Knabenchor και την Ορχήστρα Deutsche Kammer-Virtuosen του Βερολίνου υπό την μουσική διεύθυνση του Karl-Friedrich Beringer, στην μεγάλη αίουσα του Μεγάρου (88). Επίσης συμμετείχαν οι μονωδοί Jutta Boehnert σοπράνο, Rebecca Martin μέτζο σοπράνο, Susanne Schaiffer άλτο, Thomas Cooley τενόρος και Henryk Boehm βαρύτονος.
Στο πρώτο μέρος ακούσαμε το Μεγαλυνάριο του JS Bach και στο δεύτερο το Ορατόριο Χριστουγέννων του Camille Saint-Saens. Όπως είχε ανακοινωθεί αρχικά ήταν να παιχτούν ανάποδα (δηλ. ο Μπαχ στο 2ο μέρος – έτσι είναι ακόμη στο site) και νομίζω πως αυτή θα ήταν και καταλληλότερη επιλογή.
Από τα πρώτα σαλπίσματα της πίκολο κατάλαβα πως θα παρακολουθούσα ένα πολύ ξεχωριστό γεγονός. Και μόλις άρχισε το χορωδιακό έφευγες τελείως. Βέβαια το έργο του Μπάχ είναι μαρκετινίστικα φτιαγμένο αλλά το απόδωσαν και εξαιρετικά. Αν έπρεπε να δω ξεχωριστά το πρώτο και το δεύτερο μέρος θα εβαζα μάλλον κοντά στο 95 στο πρώτο μέρος και λίγο κάτω από το 85 για το 2ο. Γι’ αυτό και λέω πως θα ήταν καλύτερα ο Μπάχ να ήταν 2ος, μιας και θα τελείωνε η βραδυά με αυτόν.
Πραγματικά δεν ξέρω τι να πρωτο-εκθειάσω στο υπέροχο αυτό πρώτο μέρος. Την γερμανικής τελειότητας και ισορροπίας ορχήστρα? Την παιδική χορωδία που δεν νομίζω αν έχω ακούσει καλύτερη? Τους πολύ καλούς μονωδούς? Το άψογα δουλεμένο σύνολο? Ωστόσο θέλω να σταθώ σε μερικά πράγματα που μου φάνηκαν πως ξεχωρίζουν.
- Τα πνευστά και ιδίως τα χάλκινα
- Την πάρα πολύ καλή προετοιμασία της χορωδίας. Η μπαρόκ άρθρωση των παιδιών ήταν άψογη. Επίσης πολλά παιδιά ήξεραν τα μέρη τους απέξω (σημειωτέον στα λατινικά!)
- Την σοπράνο
- Το μεγαλοφυές έργο (αν δεν είναι κοινοτυπία να λες κάτι τέτοιο για έργο του ΙΣ Μπαχ)
- Και βασικότερο όλων τον μαέστρο, ο οποίος πραγματικά παρουσίασε ένα Magnificat τέλεια δουλεμένο. Σε πάρα πολλά σημεία μου έφερνε στο νού πολύπλοκες γεύσεις που τις κρατάς στο στόμα σου και ενώ ξεχωρίζεις όλα τα συστατικά σου φαίνεται απίθανο πως ο συνδυασμός τους βγάζει τόσο ανώτερο αποτέλεσμα.
Μετά από αυτή την εμπειρία θα ήταν δύσκολο το δεύτερο μέρος να ήταν του ιδίου επιπέδου. Και όντως δεν ήταν. Το ορατόριο είναι έργο του τέλους της κλασικής περιόδου – αρχή της ρομαντικής, περίπου ενάμισι αιώνα πιο νέο του Μεγαλυνάριου. Αποδόθηκε από τους ίδιους μουσικούς με την προσθήκη ενός οργάνου και μιας άρπας. Όσα είπα παραπάνω ισχύουν και εδώ, απλά σε μικρότερο βαθμό. Ίσως γιατί το έργο δεν είναι τόσο εντυπωσιακό. Είναι αρκετά πιο εσωστρεφές πράγμα που το κάνει πιο δύσκολο στην αντίληψή του. Επίσης έπεσε πίσω από ένα outstanding 1ο μέρος.
Κορυφαίες στιγμές του 2ου μέρους το πραγματικά υπέροχο ντουέτο σοπράνου-βαρύτονου με την συνοδεία άρπας και οργάνου καθώς και το τρίο με την προσθήκη του τενόρου.
Για το τέλος μας επιφύλαξαν 3 μπιζαρίσματα με την παιδική χορωδία. Το πρώτο δεν το αναγνώρισα. Τα άλλα δύο ήταν κάλαντα και παραδοσιακά γερμανικά χριστουγεννιάτικα άσματα (μάλλον….).
Πολλά μπράβο στο μαέστρο και σε όλο το σύνολο!
Επιτέλους καταλάβαμε Χριστούγεννα! Μόνο το glühwein στην διπλανή weihnachtsmarkt έλειπε μετά το πέρας της συναυλίας και το τσουχτερό κρύο :-)
Αυτά.
12 Comments:
Τι σημαίνει μπαρόκ άρθρωση?
Γειά σου Ανθή. Ίσως δεν είναι και πολύ εύστοχος ο όρος άρθρωση. Εννοώ τα χαρακτηριστικά ornαments του μπαρόκ τραγουδιού. Για περισσότερα δέστε εδώ.
Συγχαρητήρια, αγαπητέ, για τον υψηλής ποιότητας σχολιασμό και τη μετάδοση της όλης ατμόσφαιρας. Ευχαριστίες. :)
Έχει δίκιο ο dr moshe, όντος μεταδόσατε την ατμόσφαιρα! Τώρα θέλω κι εγώ να παρακολουθήσω την παράσταση (πού όμως?).
Πρόταση: Να μας ενημερώνετε και για τις παραστάσεις που θα ακολουθήσουν και πρόκειται να παρακολουθήσετε.
Με μια λέξη: με έστειλες!!!!
Δεν φανταζόμουν οτι θα διάβαζα από σένα ένα τόσο καλογραμμένο και τεκμηριωμένο σχολιασμό για ορχήστρα με έργα Μπαχ!
(Και μετά απ' αυτά να σχολιάζεις τα φωσφοριζέ μπλουζάκια;;; Με κάνεις να ντρέπομαι φρικτά!)
Γιατί καλέ? Άλλωστε τα φωσφοριζέ μπλουζάκια πάνε ψώνιο με τον Μπαχ, no? :-)))
Γι' αυτό μ' αρέσεις, κολλάς παντού. Ελπίζω και οι υπόλοιποι φίλοι της ορχήστρας να είναι το ίδιο άνετοι όπως εσύ...
By the way, στο μπλογκ μόνο για χορωδιακά θα γράφεις; Είναι ταμμένο δηλαδή;
Ρωτάω γιατί θα μ' άρεσε να γράψεις τίποτα και για σένα. Να σε μάθουμε λίγο βρε αδελφέ!
Τί εννοείς μόνο χορωδιακά; Γράφω και για instrumental!
(εγραψα και για ενα βιβλιο :)
Ειλικρινά μούφτιαξες τη μέρα (με συγχωρείς για τον ενικό αλλά ελπίζω να τον χρησιμοποιείς κι' εσύ στις επισκέψεις σου!). Δεν έχω δυστυχώς σχεδόν ιδέαν απο κλασσική μουσική, θα ήταν όμως ενδιαφέρον αυτό που λέει η Ανθή, να μας προτείνεις δηλαδή και κάποια events. Γράφεις τόσο καλά και ο σχολιασμός, η κριτική σου, είναι τόσο "εσωτερική" (εννοώ οτι φαίνεται πως γράφεις για κάτι που αγαπάς πολύ) ώστε μπορείς να φανείς χρήσιμος και σε μάς που είμαστε διαθέσιμοι και ανοιχτοί αλλά δεν ξέρουμε που να πάμε. Εγω τουλάχιστον ούτε τα ονόματα τών εκτελεστών δεν ξέρω, ορχήστρες, σολίστ, ερμηνευτές, χορωδίες κ.λ.π.
Πάντως και έτσι όπως είναι το μπλόγκ είναι πολύτιμο. Συγχαρητήρια και Καλά Χριστούγεννα!
Εχμ.... ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια :-) Ομολογουμένως τα βρίσκω υπερβολικά αλλά δεν σας κρύβω πως κολακεύτηκα :-)))
Τώρα αυτό που μου ζητάτε (εσείς και η Ανθή) το βρίσκω πολύ δύσκολο. Όχι γιατί είναι δύσκολο να προτείνω κάποια events, αλλά γιατί είναι δύσκολο να εκτιμήσω το αντίκτυπο που θα είχαν.
Πάντως, για να πω και κάτι χρήσιμο, σε κάποιον που θα με ρώταγε από πού να ξεκινήσει θα πρότεινα ή από διάσημες ορχήστρες ή από μουσική δωματίου. Έτσι λοιπόν στις 26/12 γίνεται στο θέατρο Ολύμπια μια Χριστουγεννιάτικη συναυλία από την ορχήστρα της Λυρικής (chamber music). Δυστυχώς δεν θα μπορέσω να πάω αλλά είδα το πρόγραμμα και μου άρεσε. Θα σας έλεγα να πάτε να δείτε/ακούσετε και την Φαντασία του Ντίσνεϋ στο Μέγαρο στις 27/12, αλλά νομίζω πως δεν υπάρχουν πια εισιτήρια. Το επόμενο grand event είναι το Όνειρο Θερινής Νυκτός, με το Μπαλέτο της Όπερας της Ζυρίχης (13,14,15,16/1), στο Μέγαρο.
Δεν σας βοήθαω και πολύ, αλλά θα πρότεινα αν θέλετε να αρχίσετε να εξερευνήτε τον κόσμο της κλασικής μουσικής πρωτίστως να αφιερώσετε λίγο χρόνο σε bg reading (history, context, τα όργανα, how to approach - τέτοια πράγματα).
Μου δώσατε πάντως ιδέα για ποστ: How to navigate στο κόσμο της Αθηναϊκής κλασικής μουσικής :-)
Καλές Γιορτές!
(... εσείς μπορείτε να μου μιλάτε στον ενικό, δεν με πειράζει καθόλου :-)
@ladychill
Τώρα το πρόσεξα αυτό το φίλοι της ορχήστρας :-) Πάει όπως λέμε οι φίλοι του δάσους ένα πράμα, έ; :-p
Ναι κάπως έτσι...
Η ιδέα του ποστ που σου ήρθε είναι πολύ καλή, να μαθαίνουμε κι εμείς οι αδαείς από κλασική μουσική τι παίζει!
Χρόνια πολλά και ευτυχισμένα!
Δημοσίευση σχολίου
<< Home