Salome: Μια Γερμανίδα Πριγκίπισσα
Άκουγα από το Τρίτο την διαφήμιση για την Σαλώμη: «… η παράσταση που θα ανέβει τον άλλο μήνα στη Σκάλα, την Κυριακή στο Μέγαρο….». Βέβαια δεν πήγα για αυτό, αλλά όσο να ‘ναι την έκανε πιο ελκυστική την Σαλώμη. Ωστόσο αποδείχτηκε άλλη μια παραπλανητική διαφήμιση. Είναι αλήθεια πως θα ανέβει τον Μάρτη η Σαλώμη στη Σκάλα και είναι αλήθεια πως στο ρόλο της Σαλώμης θα είναι η Nadja Michael. Αλλά μέχρι εδώ. Άλλη ορχήστρα, άλλος μαέστρος, άλλοι συντελεστές. Και βέβαια η όπερα του Μεγάρου, δεν ήταν real όπερα, αλλά όπερα σε συναυλιακή παρουσίαση. Well, δεν παραπλανήθηκα βέβαια από την διαφήμιση γιατί ήξερα πως η όπερα θα ήταν σε συναυλιακή μορφή, αλλά μου έκανε εντύπωση η σεβασμός που δείχνουν στους καταναλωτές και ο τρόπος που αντιμετωπίζουν τα προϊόντα που πουλάνε.
Εν πάσει περιπτώσει, όλα αυτά είναι λεπτομέρειες (ίσως και όχι τόσο ήσσονος σημασίας, γιατί ως γνωστόν στις λεπτομέρειες κρύβετε ο διάβολος, αλλά λεπτομέρειες). Το θέμα είναι πως παρακολουθήσαμε μια εκρηκτική Σαλώμη και μια εξαιρετική ορχήστρα (90 – όλα αυτά last Sunday 11 Feb 06). Τόσο που την άλλη μέρα έψαχνα στο site της Σκάλας να δω για την παράσταση του Μιλάνου. Βέβαια δεν υπήρχε εισιτήριο ούτε για δείγμα, ωστόσο σίγουρα θα προμηθευτώ το DVD της παράστασης όταν κυκλοφορήσει.
H Nadja Michael παρουσιάστηκε με ένα κατακκόκινο μακρύ φόρεμα, με πολύ βαθύ ντεκολτέ. Λυρική σοπράνο με εμφάνιση top model και φωνή from the very heart of the Wagnerian forests :-) Κάθε φορά που άνοιγε το στόμα της να τραγουδήσει κρεμόσουν από τα χείλη της. Κρυστάλλινη, καμπανιστή φωνή και πραγματικό πάθος. Ανυπομονώ να βγει το DVD της Σκάλας να ξανα-απολαύσω την ερωτική φρενίτιδα της 2ης σκηνής και την κλασική mad scene στο τέλος.
Και οι υπόλοιποι τραγουδιστές καλοί ήταν, με προεξάρχοντα την Ιωάννη. Ηρώδης Josef Protschka, Ηρωδιάδα Dalia Schaechter, Ιωάννης Samuel Youn, Ναρραβώθ Olli Hauke Moeller.
Να σημειώσω όμως και την εξαιρετική απόδοση της ορχήστρας, υπό τον Markus Stenz. Από τις πιο παλιές ορχήστρες της Ευρώπης (οι απαρχές της χάνονται στα βάθη του 15ου αιώνα), ήταν τόσο καλή όσο την περίμενα. Εντυπωσιακή ομοιογένεια, ιδίως στα έγχορδα, και μεγάλη πλαστικότητα παρόλο το μέγεθός της (~110 άτομα), μας έδωσαν μια πολύ όμορφη Σαλώμη. Αλλά περισσότερα για την ορχήστρα στο επόμενο ποστ, μιας και το αστέρι της βραδυάς ήταν η καταπληκτική Nadja Michael. Κρίμα, κρίμα, κρίμα που δεν μπορέσαμε να την απολαύσουμε στο χορό των επτά πέπλων!
Εν πάσει περιπτώσει, όλα αυτά είναι λεπτομέρειες (ίσως και όχι τόσο ήσσονος σημασίας, γιατί ως γνωστόν στις λεπτομέρειες κρύβετε ο διάβολος, αλλά λεπτομέρειες). Το θέμα είναι πως παρακολουθήσαμε μια εκρηκτική Σαλώμη και μια εξαιρετική ορχήστρα (90 – όλα αυτά last Sunday 11 Feb 06). Τόσο που την άλλη μέρα έψαχνα στο site της Σκάλας να δω για την παράσταση του Μιλάνου. Βέβαια δεν υπήρχε εισιτήριο ούτε για δείγμα, ωστόσο σίγουρα θα προμηθευτώ το DVD της παράστασης όταν κυκλοφορήσει.
H Nadja Michael παρουσιάστηκε με ένα κατακκόκινο μακρύ φόρεμα, με πολύ βαθύ ντεκολτέ. Λυρική σοπράνο με εμφάνιση top model και φωνή from the very heart of the Wagnerian forests :-) Κάθε φορά που άνοιγε το στόμα της να τραγουδήσει κρεμόσουν από τα χείλη της. Κρυστάλλινη, καμπανιστή φωνή και πραγματικό πάθος. Ανυπομονώ να βγει το DVD της Σκάλας να ξανα-απολαύσω την ερωτική φρενίτιδα της 2ης σκηνής και την κλασική mad scene στο τέλος.
Και οι υπόλοιποι τραγουδιστές καλοί ήταν, με προεξάρχοντα την Ιωάννη. Ηρώδης Josef Protschka, Ηρωδιάδα Dalia Schaechter, Ιωάννης Samuel Youn, Ναρραβώθ Olli Hauke Moeller.
Να σημειώσω όμως και την εξαιρετική απόδοση της ορχήστρας, υπό τον Markus Stenz. Από τις πιο παλιές ορχήστρες της Ευρώπης (οι απαρχές της χάνονται στα βάθη του 15ου αιώνα), ήταν τόσο καλή όσο την περίμενα. Εντυπωσιακή ομοιογένεια, ιδίως στα έγχορδα, και μεγάλη πλαστικότητα παρόλο το μέγεθός της (~110 άτομα), μας έδωσαν μια πολύ όμορφη Σαλώμη. Αλλά περισσότερα για την ορχήστρα στο επόμενο ποστ, μιας και το αστέρι της βραδυάς ήταν η καταπληκτική Nadja Michael. Κρίμα, κρίμα, κρίμα που δεν μπορέσαμε να την απολαύσουμε στο χορό των επτά πέπλων!
22 Comments:
Καλημέρα. Σήμερα ανακάλυψα το blog σου και το πρόσθεσα ήδη στα links του δικού μου. Πραγματικά θαυμάσια δουλειά. Σε ευχαριστώ και για την επισκεψιμότητα στο δικό μου blog. Ελπίζω να τα καταφέρεις να έρθεις στην Πάτρα, να τα πούμε κι από κοντά. Καλή συνέχεια.
;-) Όμορφαααα.... ;-)
Συμφωνώ, η Michael ήταν εξαιρετική Σαλώμη! Αν θες να την ξανακουσεις, μπορεις να κατεβάσεις την παράσταση του Μεγάρου στα εξής λινκς...
http://rapidshare.com/files/16753154/SalomeAthens.mp3.001
http://rapidshare.com/files/16763592/SalomeAthens.mp3.002
Πρεπει να ενωθούν με καποιο πρόγραμμα οπως το HJsplit Και θα σου δώσουν ενα Mp3 με όλη την παράσταση σε σχεδόν τέλειο ήχο. Παρεμπιπτόντως και χωρίς να είναι η θέση του εδώ, το σχόλιο για το Μεγαρο και τον Λιβάιν είναι λιγο άστοχο νομιζω...σίγουρα το πρόγραμμα δεν κάνει σαφές οτι θα ακουγεται απλα η ηχητική μπάντα απο την ταινία αλλα α)πόσο πιθανό βρίσκεις να ερχόταν ο Λιβάιν εδώ για να διευθύνει τη μουσική που ακούγεται στη Φαντασία και β) πόσο πιθανόν βρίσκεις να ερχόταν ο-εδω και 30 χρόνια νεκρός-Leopold Stokowsky που αναφέρεται επίσης?
Φιλικά
Παρσιφαλ
υγ. ψάχνω μία φωτο της Μίχαελ απο τη βραδιά της Σαλώμης και δε βρίσκω πουθενά. Any ideas?
Καλησπέρα.
Άστοχο? Υπό ποίαν έννοια? Γιατί εγώ άκουσα πολύ κόσμο που περίμενε να δει ορχήστρα. Και οι οποίοι βέβαια δεν ειχαν ιδέα ποιοι είναι οι Levine και Stokowsky.
btw, thanks for the mp3!
Βασικά θα ήθελα να ρωτήσω πως γίνεται να κατεβάσω το αρχείο με τη Σαλώμη...
Αν και κάτι τέτοιο αγαπητοί φίλοι είναι παράνομο και ποινικά διώξιμο.
Ομολογώ πως και εγώ συνήθιζα να κυκλοφορώ καλωδιωμένος στις παραστάσεις, αλλά αυτό το έκανα με την πεποίθηση πως διέσωζα κάτι.
Πλέον όμως και της Λυρικής και του Μεγάρου οι παραστάσεις ηχογραφούνται με επαγγελματικό τρόπο για αρχειακούς σκοπούς.
Οπότε δε συνεισφέρουμε κάτι.
Και με τον καιρό αντιλήφθηκα πως ηχχογραφώντας
δεν βιώνεις σωστά την παράσταση.
Αν και φανατικός των ηχογραφήσεων (από ράδιο κτλ), τις παραστάσεις που παρακολουθώ δεν τις καταγράφω πλέον. Και το συνιστώ αυτό σε όλους μας.
Έτσι παραμένουν εντός μας.
(πάντως πάρζιφαλ, αν θέλεις ηχογράφησε την Μήδεια της Αντονάτσι..τον Ιούλιο στην Επίδαυρο, και μήπως είχες πάει στο ρεσιτάλ της Τζουν ΆΝΤΕΡΣΟΝ στη Θεσσαλονίκη; θα με ενδιέφερε να το ακούσω..)
Σπιρέτο, το ήξερες πως η Μίχαελ τραγούδησε με γρίπη;
Συνεχώς έβηχε και σκούπιζε τη μύτη της με χαρτάκι.
Πάντως είναι μια από τις μεγάλες οπερατικές ελπίδες. Η φωνή της είναι πραγματικά αισθησιακή και μεγάλη σε όγκο. Καθόμουν μπροστά και όλο μου το σώμα το δονούσε.
Πιστεύω αυτή είναι και η διαφορά μιας ζωντανής παράστασης.
Οψόμεθα, μας έρχεται και η Γκουλεγκίνα.
Ναι το είχα διαβάσει. Και το χαρτομάντηλο το έβλεπα συνέχεια. Παρόλα αυτά όμως ήταν σουπερ!
Btw, δυτυχώw τόσο το μέγαρο όσο και η λυρική δεν έχουν sites τις προκοπής οπότε δεν δημοσιεύουν photos. Δεν ξέρω αν υπάρχουν φωτογραφίες από την παράσταση.... ωέωαια μια λύση θα ήταν να έχουμε καμμια φωτογραφική μηχανή μαζί μας, αλλά μου φαίνετε too much.
Check to mini-blog mou, tha vreite diafora endiaferonta pragmata, ekei tha vreite kai th Salome sta kanonika links. Molis syneidhtopoihsa oti grafw gleekslish. Switch. Τωρα οσον αφορα τον Στοκοφσκι και τον Λιβαιν, αν εγραφε το προγραμμα οτι διευθυνει ο Μπερνσταιν, θα πηγαιναμε περιμενοντας να δουμε τον Μπερνσταιν? Και για τις ηχογραφήσεις, παρότι το Μεγαρο ηχογραφεί τα πάντα, σπανια βγαίνει κατι εξω απο τα αρχεία του (στη Λυρικη ειναι πιο χαλαρά τα πράγματα) και η τελευταια φορα που θυμαμαι το Μεγαρο να κανει ραδιοφωνικη αναμετάδοση ήταν στη Frau Ohne Schatten, πριν 3-4 χρονια. Η Αντονατσι εννοειται οτι θα ηχογραφηθεί....έχω και αλλες Μηδειες της αν επιθυμείτε...Και η Αντερσον εχει ηχογραφηθει. Check my blog at http://parsifal79.blogspot.com/
Δεν εχει πολλα αλλα εχει αρκετα και αν μου ζητησετε πραγματα θα σας τα ανεβάσω..
Και τωρα που το σκέφτομαι αγαπητέ Τριστάνε, μηπως έχετε καμια ενδιαφέρουσα δική σας ηχογράφηση; Ενδιαφέρεστε για ενα exchange?
Πιστεύω πως ήταν καραμπινάτη περίπτωση παραπλάνησης του καταναλωτή και αν βρισκόμασταν σε μια ευνομούμενη δυτικοευρωπαϊκή χώρα θα είχε επέμβει το υπουργείο εμπορίου. Το ίδιο και ακόμη περισσότερο ισχύει για την διαφήμιση της Σαλώμης στο τρίτο. Το γεγονός πως εσείς και εγώ μπορεί να καταλαβαίνουμε την παγίδα δεν τους αθωώνει. Αλλιώς στήνουν μια παγίδα στο ευρύ κοινό, την οποία καταλαβαίνουν μόνο όσοι έχουν γνώσεις. Αλλά τα ίδια χρήματα πληρώνουν όλοι, σωστά?
Εννοείται οτι αν ήταν αυτή η διαφήμιση του Τρίτου θα πρεπε να ντρέπονται. Βέβαια και το site και το πρόγραμμα του Μεγάρου ανέφεραν οτι είναι concertante όπως επίσης ανέφεραν μέχρι την τελευταία στιγμή οτι η Kabatu θα κάνει Σαλώμη και μάθαμε απο τις κυριακάτικες εφημερίδες οτι αρρώστησε (και καλά έκανε επιτρέψτε μου να πω καθώς την εχω ακουσει ζωντανά και έχω μια ιδέα)και θα αντικαθίστατο απο τη Μίχαελ...Αν βάζαμε κάτω όλα αυτά για τα οποια κατα καιρούς πληρώσαμε αλλά άλλα εντέλει είδαμε...(θυμάστε την Γκουλέγκινα στον Ναμπούκο στο Ηρώδειο προ τριετίας που εντέλει είδαμε 2 άθλιες Αμπιγκαιλλε αντι αυτής;;)
-αγαπητέ πάρζιφαλ δεν μπορώ να σχολιάσω στο σάιτ σου γιατί δεν επιτρέπεις σχόλια ανώνυμων
και θα ήθελα να με διαφωτίσεις για το πως μπορώ να κατεβάσω τα αρχεία επειδή τεχνολογικώς βρίσκομαι πίσω
-εν τω μεταξύ μιας και αναφερθήκατε σε ακυρώσεις
είχατε ακούσει τίποτε για Ηλέκτρα στις Μυκήνες! με Γκουίνεθ Τζόουνς?
Και υποτίθεται ότι θα τραγουδούσε στα 70 της Ηλέκτρα
προφανώς το μεγαλόσχημο πρότζεκτ θα εγκαταλείφθηκε
http://ta-nea.dolnet.gr/print_article.php?e=A&f=18317&m=P22&aa=2
Και για την Ηλέκτρα στις Μυκήνες και για την Αριαδνη στη Νάξο και για τον Ιδομενεα στην Κρήτη και πολλα ακομη...ΓΙα να κατεβασετε τα αρχεια απλα ανοιγετε το λινκ, πατατε το free κατω δεξια, περιμενετε να τελειωσει η "αντιστροφη μετρηση" στη νέα σελίδα που ανοιγει, βαζετε τον τριψήφιο κωδικά και κατεβαίνει. Είναι πιο απλο απ'οτι ακουγεται. Το μονο κακο είναι οτι για να κατεβασετε το επόμενο πρεπει να περιμένετε κάποια ώρα (περίπου 45 λεπτα)..BTW η Jones μολις τραγούδησε Ανθρώπινη Φωνή στη Βερόνα. Και θα προτιμούσα αυτή στα 70 της παρά μερικές απο τις δικές μας που ειναι στο ...ανθος τους.
Πάρζιφαλ μας ταλαιπωρείς,
η Αντονάτσι φορτώνεται εδώ και μια ώρα και ακόμη να τελειώσει...
να ρωτήσω, με Γκουίνεθ έχετε τίποτε πικάντικο;
Το καλοκαίρι θα τραγουδήσει στο φεστιβάλ του Μονάχου σε μια νέα όπερα εμπνευσμένη από την Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων
(δυστυχώς ο Λίγκετι δεν πρόλαβε να την γράψει την διαβολεμένη την όπερα)
Την Ντέιμ Γκουίνεθ την έχετε ποτέ ακούσει ζωντανά;
Για να είμαι ειλικρινής διστάζω να πάω σε κάποια από τις φθινοπωρινές αυτές βραδιές της...
προτιμώ να τη θυμάμαι σαν ζουμερή Βρουγχίλδη
φίλε Σπιρέτο συγχωρήστε με για την φλυαρία
αλλά είναι στιγμές που σκέφτομαι
ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΟΤΑΝ ΑΝ ΕΙΧΑΜΕ ΓΕΝΝΗΘΕΙ
κάποια χρονάκια πίσω
τότε που τραγουδούσε μια μαντάμ Κάλλας, μια Φλάγκσταντ, μια Νίλσον, μια Ρίζανεκ, ένας Κορέλι, ένας Ντελ Μόνακο
τότε που ανέβαινε στο πόντιουμ ένας Μπεμ, ένας Φουρτ και ένας Τοσκανίνι...
Εχω παααααρα πολλη Γκουίνεθ...Ο,τι μπορεις να φανταστείς...Απλα ζήτα το.χεχε.
Επειδή πάρα πολύς κόσμος είναι γκουινεθομανής θα ήταν σκόπιμο να κάνατε που και που στη σελίδα σας κάποιο γκουινεθοφεστιβάλ.
Long live the Queen !
(μήπως έχετε τη Ζιγκλίντε της από το Ηρώδειο; ή κάποιο ρεσιτάλ;
τέλοσπάντων ακόμα και τον βήχα της που λέει ο λόγος να έχετε κάνουμε τάμα για να τον ακούσουμε!)
Η Ζιγκλιντε απο το Ηρώδειο θα είναι σημερα στο μπλογκ μου...Ελεγξτε κατα τις 3...
Παρεμπιπτόντως, μήπως καποιος αγόρασε το πρόγραμμα απο τη Σαλώμη και μπορει να μου δώσει το πλήρες κάστ? Στο σαιτ γραφει μονο μέχρι τον Ναραμποτ...
Το έχω το booklet της Σαλώμης. Θα το κοιτάξω και θα σας πω το βραδάκι
thanks!το περιμένω εναγωνίως...
The rest of the crew:
Ακόλουθος της Ηρωδιάδας / Σκλάβα: VIOLA ZIMMERMANN
Α' Ιουδαίος: MARTIN FINKE
Β' Ιουδαίος: HAUKE MÖLLER
Γ' Ιουδαίος: ALEXANDER FEDIN
Δ' Ιουδαίος: JOHANNES PREIßINGER
Ε' Ιουδαίος / Καππαδόκης: ULRICH HIELSCHER
Α' Ναζωραίος: ANDREAS HÖRL
Β' Ναζωραίος / Β' Στρατιώτης: STEFAN RAINER KOHNKE
Α' Στρατιώτης: TIMM DE JONG
Ευχαριστώ πολυ για τον κόπο σου! Με εκνευριζει οταν δεν εχω το πλήρες καστ.
Ως προς τη διαφήμιση της Σαλώμης στο Τρίτο, πρέπει να αποσαφηνιστεί κάτι βασικό.
Ολες οι διαφημίσεις που αφορούν στο Μέγαρο είναι φτιαγμένες από τη Διεύθυνση Επικοινωνίας του Μεγάρου, με αποκλειστική ευθύνη σχεδίασης, κειμένων και παραγωγής.
Το Τρίτο δεν έχει κανένα δικαίωμα να εγείρει καν αντιρρήσεις ως προς οποιοδήποτε θέμα αφορά στις διαφημίσεις, ακόμα και όταν έχουν χονδροειδή λάθη, υποχρεούται δε από το Τμήμα Χορηγιών της ΕΡΤ να τις παίζει σε προσυμφωνημένες ώρες και φορές για τις οποίες το Τρίτο καμμία γνώμη δεν έχει.
Όλα αυτά στη λογική ότι το Μέγαρο επιχορηγείται απο το Υπουργείο Πολιτισμού, άρα η ΕΡΤ ως δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας πρέπει να το διαφημίζει για να διευκολύνει τη λειτουργία του.
Δημοσίευση σχολίου
<< Home