Orchestre National de France
Ολίγον υποτονική η τελευταία συναυλία της Εθνικής Ορχήστρας της Γαλλίας, υπό τον Kurt Masur (72). Θυμάμαι πριν δύο χρόνια με την Φιλαρμονική του Λονδίνου, ο αειθαλής μαέστρος μας είχε χαρίσει αρκετά καλές εκτελέσεις των συμφωνιών του Μπετόβεν. Ωστόσο την προηγούμενη Τρίτη, θα έλεγα πως η βραδυά ήταν κατώτερη των προσδοκιών μου.
Η συναυλία ανήκει στον κύκλο Σούμαν, και ως εκ τούτου το πρόγραμμα είχε μόνο έργα του Σούμαν. Στο πρώτο μέρος ακούσαμε την εισαγωγή από την Γενοβέβα και στη συνέχεια το κοντσέρτο για πιάνο, με την Ragna Schirmer.
Από την Γενοβέφα φάνηκε πως θα πάει η βραδυά. Θα έλεγα μάλλον φλατ η εκτέλεσή της, μας άφησε με ένα συναίσθημα ψιλιβαρεμάρας, το οποίο δεν άλλαξε ούτε από την Ragna Schirmer. Η εκτέλεσή της δεν ήταν κακή, αλλά ούτε και καλή. Άρτια βέβαια τεχνικά, αλλά χωρίς καμμιά ερμηνευτική προσθετική αξία. Μου φάνηκε αντάξια ενός πολύ καλού τεχνικά πιανίστα, αλλά λίγο άπειρου ακόμη ερμηνευτή, που σαν να μην εχει βρει τον δρόμο του ακόμη. Alternatively, μπορεί να πει κανείς πως ήταν η περίπτωση ενός φτασμένου καλλιτέχνη που βαριέται. Παρόλα αυτά, το κοινό ενθουσιάστηκε και την ξανάφερε αρκετές φορές πίσω στη σκηνή, με αποτέλεσμα ένα ταχύτατο και εντυπωσιακό μπιζάρισμα το οποίο ομολογώ πως δεν αναγνώρισα.
Στο δεύτερο μέρος βελτιώθηκε αρκετά η εικόνα. Μας έπαιξαν την 1η συμφωνία, την λεγόμενη της Ανοίξεως. Αρκετά ζωντανή απόδοση με ζωηρά ηχοχρώματα νομίζω ανέδειξε την ποιότητα της ορχήστρας, η οποία μάλλον δεν είχε φανεί στο πρώτο μέρος. Χωρίς άποψη ωστόσο δεν ξεχώρισε σε κάτι, εκτός ίσως από την απόδοση των χάλκινων, την οποία και σημειώνω.
Δυστυχώς δεν μπόρεσα να παρακολουθήσω τις υπόλοιπες συναυλίες της ορχήστρας, ώστε να μπορώ να έχω μια πιο ολοκληρωμένη άποψη, οπότε μπορεί και να ισχύει το ότι έπεσα στη βραδυά που έγινε κάποια κοιλιά. Γιατί, παρόλο που άκουσα σχόλια πως γέρασε ο μαέστρος δεν μου φάνηκε έτσι. Δηλαδή είναι στα 80 something ο άνθρωπος, αλλά ήταν ολοζώντανος και φάνηκε να διευθύνει με μεγάλη όρεξη.
Αυτά……
Η συναυλία ανήκει στον κύκλο Σούμαν, και ως εκ τούτου το πρόγραμμα είχε μόνο έργα του Σούμαν. Στο πρώτο μέρος ακούσαμε την εισαγωγή από την Γενοβέβα και στη συνέχεια το κοντσέρτο για πιάνο, με την Ragna Schirmer.
Από την Γενοβέφα φάνηκε πως θα πάει η βραδυά. Θα έλεγα μάλλον φλατ η εκτέλεσή της, μας άφησε με ένα συναίσθημα ψιλιβαρεμάρας, το οποίο δεν άλλαξε ούτε από την Ragna Schirmer. Η εκτέλεσή της δεν ήταν κακή, αλλά ούτε και καλή. Άρτια βέβαια τεχνικά, αλλά χωρίς καμμιά ερμηνευτική προσθετική αξία. Μου φάνηκε αντάξια ενός πολύ καλού τεχνικά πιανίστα, αλλά λίγο άπειρου ακόμη ερμηνευτή, που σαν να μην εχει βρει τον δρόμο του ακόμη. Alternatively, μπορεί να πει κανείς πως ήταν η περίπτωση ενός φτασμένου καλλιτέχνη που βαριέται. Παρόλα αυτά, το κοινό ενθουσιάστηκε και την ξανάφερε αρκετές φορές πίσω στη σκηνή, με αποτέλεσμα ένα ταχύτατο και εντυπωσιακό μπιζάρισμα το οποίο ομολογώ πως δεν αναγνώρισα.
Στο δεύτερο μέρος βελτιώθηκε αρκετά η εικόνα. Μας έπαιξαν την 1η συμφωνία, την λεγόμενη της Ανοίξεως. Αρκετά ζωντανή απόδοση με ζωηρά ηχοχρώματα νομίζω ανέδειξε την ποιότητα της ορχήστρας, η οποία μάλλον δεν είχε φανεί στο πρώτο μέρος. Χωρίς άποψη ωστόσο δεν ξεχώρισε σε κάτι, εκτός ίσως από την απόδοση των χάλκινων, την οποία και σημειώνω.
Δυστυχώς δεν μπόρεσα να παρακολουθήσω τις υπόλοιπες συναυλίες της ορχήστρας, ώστε να μπορώ να έχω μια πιο ολοκληρωμένη άποψη, οπότε μπορεί και να ισχύει το ότι έπεσα στη βραδυά που έγινε κάποια κοιλιά. Γιατί, παρόλο που άκουσα σχόλια πως γέρασε ο μαέστρος δεν μου φάνηκε έτσι. Δηλαδή είναι στα 80 something ο άνθρωπος, αλλά ήταν ολοζώντανος και φάνηκε να διευθύνει με μεγάλη όρεξη.
Αυτά……
Ετικέτες concert
8 Comments:
Θα ήθελα να μπορώ να συμμετέχω ενεργά στα θέματα που θίγεις αλλά με τις ορχήστρες που ασχολείσαι δεν έχω καμία σχέση δυστυχώς!
Περιμένω ν' απαντήσεις στα πέντε πράγματα που δεν ξέρουμε για σένα μπας και καταφέρω να καταλάβω τι άνθρωπος είσαι τελικά (χιονάνθρωπος;)!
Χμ..... δεν ειχα στο νου μου να ασχοληθώ με ορχήστρες, όσο με το υποκειμενικό αίσθημα που προκαλεί η μουσική (& το λυρικό θέατρο). Δεν είμαι ούτε μουσικός ούτε μουσικολόγος, οπότε αυτά που γράφω μάλλον είναι προσωπικά συναισθήματα και απόψεις. Αλλά γιατί δεν μπορείτε να συμμετάσχετε? Δηλαδή, αν έγραφα για βιβλία ή για τανείες ή για θέατρο ή για εστιατόρια δεν θα μπορούσατε?
(i will :-)
Τελικά είναι μεγάλη η περιέργεια του ανθρώπου να δει ποιος κρύβεται πίσω από την μάσκα! Το Web διαθέτει μαγεία ανάλογη με τις Μέρες Ραδιοφώνου, ακριβώς γιατί σε αφήνει να φανταστείς ότι θέλεις. Χιονάνθρωπος, χιονάνθρωπος -- και θα ήταν κρίμα να λύωσει από ακριβείς περιγραφές...
Θερμά συγχαρητήρια για τον εύστοχο και ψύχραιμο τρόπο που σχολιάζετε τις συναυλίες.
Αφήνω και εδώ ένα σχόλιο που έγραψα στο post περι Σαλώμης, αφού έχει γενικότερο πιστεύω ενδιαφέρον:
Ως προς τη διαφήμιση της Σαλώμης στο Τρίτο, πρέπει να αποσαφηνιστεί κάτι βασικό.
Ολες οι διαφημίσεις που αφορούν στο Μέγαρο είναι φτιαγμένες από τη Διεύθυνση Επικοινωνίας του Μεγάρου, με αποκλειστική ευθύνη σχεδίασης, κειμένων και παραγωγής.
Το Τρίτο δεν έχει κανένα δικαίωμα να εγείρει καν αντιρρήσεις ως προς οποιοδήποτε θέμα αφορά στις διαφημίσεις, ακόμα και όταν έχουν χονδροειδή λάθη, υποχρεούται δε από το Τμήμα Χορηγιών της ΕΡΤ να τις παίζει σε προσυμφωνημένες ώρες και φορές για τις οποίες το Τρίτο καμμία γνώμη δεν έχει.
Όλα αυτά στη λογική ότι το Μέγαρο επιχορηγείται απο το Υπουργείο Πολιτισμού, άρα η ΕΡΤ ως δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας πρέπει να το διαφημίζει για να διευκολύνει τη λειτουργία του.
Ευχαριστώ για την επίσκεψη και τα καλά σας λόγια :-)
Δεν σκεφτόμουν πως το πρόβλημα είναι του Τρίτου. Άλλωστε πως θα μπορούσε να ελεγθεί η ακρίβεια της διαφήμισης ενός γεγονότος που θα συμβεί στο μέλλον.
Πολλές φορές, υπάρχουν στις διαφημίσεις λάθος αναγγελίες έργων, λάθος εκφωνήσεις ξένων ονομάτων κλπ...
Σας ανακάλυψα...πρόσφατα στα...highlands...
Τα σέβη μου και για τις μουσικές επιλογές και για τις εμπεριστατωμένες κριτικές.
Κάντε και καμιά προτασούλα από πριν... (εκτός αν κάνετε και εγώ είδα μόνο τα πιο πρόσφατα ποστ, οπότε συγχωρήστε με)
ioeu, ναι στα highlands :-)
Λίγο δύσκολο να κάνω προτάσεις.... πάντως από τα must του Μάρτη είναι η Ηλέκτρα στο Μέγαρο και η Τόσκα στη Λυρική.
Δημοσίευση σχολίου
<< Home