Τετάρτη, Μαΐου 06, 2009

BBC Symphony Orchestra (again…)


Τις προάλλες, βρέθηκα για λίγες μέρες στον Λονδίνο και δεν έχασα την ευκαιρία να παρακολουθήσω εκ του σύνεγγυς μερικά από τα μουσικά δρώμενα της πόλης, κατά προτίμηση σε αίθουσες που δεν είχα ξαναεπισκεφθεί. Έτσι την Πέμπτη 30-4-9, βρέθηκα στο Barbican Hall και παρακολούθησα για δεύτερη φορά μέσα στην ίδια εβδομάδα την BBC Symphony Orchestra, υπό την διεύθυνση του Jiří Bělohlávek (83).

Αξιοπρόσεκτη αίθουσα που συνδυάζει την αμεσότητα με την ορχήστρα χωρίς εκπτώσεις στην χωρητικότητά της. Είχα την εντύπωση πως πρόκειται για σχετικά μικρή αίθουσα, όμως εκ των υστέρων διάβασα πως έχει πάνω από 1900 θέσεις. Δεν θα έλεγα πως εντυπωσιάστηκα από την ακουστική της αίθουσας. Καλή αλλά όχι αξιοσημείωτη – απ’ όσον τουλάχιστον μπορώ να πω από μια μόνο επίσκεψη (και από την θέση στην πλατεία που καθόμουν).

Στο πρώτο μέρος μας έπαιξαν το πρελούδιο και την μουσική της Μ. Παρασκευής από τον Πάρσιφαλ. Στο δεύτερο, με την προσθήκη των Katherine Broderik (soprano), Karen Cargill (alto), Robert Murray (tenor), Matthew Rose (bass) και της χορωδίας του BBC, μας έπαιξαν την 3η λειτουργία του Μπρούκνερ.

Δεν θα έλεγα πως ήταν άλλη ορχήστρα αλλά σίγουρα ήταν αισθητά καλύτερη από την Αθήνα. Μου φάνηκαν αρκετά πιο συγκροτημένοι, με αρκετά περισσότερο συναίσθημα και καλύτερο έλεγχο του ήχου. Αρκετά πιο πειθαρχημένο ήταν και το κοινό και μπόρεσε ο Bělohlávek να κάνει τα σβησίματα, στα οποία απ’ ότι φάνηκε αρέσκεται.

Πολύ μου άρεσε η χορωδία στο δεύτερο μέρος (είχαν μερικά πολύ δυνατά μέρη), όπως και οι μονωδοί. Ιδιαίτερα οι δύο γυναίκες (αν εξαιρέσει κανείς το ντύσιμό τους, which draws directly from the immense English fashion tradition :-) ήταν πολύ καλές. Όσο και αν ο alex λέει πως βαρέθηκε, εγώ πέρασα πολύ καλά :-)

Η συναυλία μεταδιδόταν κατευθείαν από το BBC, οπότε είχαν έναν Άγγλο δημοσιογράφο on stage να προλογίζει τα έργα. By far to διασκεδαστικότερο σημείο της βραδυάς :-)

Αυτά.

Ετικέτες

buzz it!

5 Comments:

Blogger ds said...

Η εξωτερική όψη του Barbican μου αρέσει πολύ. Εσωτερικά όμως με αφήνει αδιάφορο -- το βρίσκω χωρίς χαρακτήρα. Όσο για την ακουστική -χωρίς να θέλω να ακουστώ υπερβολικός- η χειρότερη που έχω ακούσει live. Ακόμα και σε CD (φαντάζομαι θα έχεις ακούσει τα LSO Live CDs)ο ήχος είναι απίστευτα ρηχός, χωρίς ίχνος reverb.

6/5/09 19:01  
Blogger Alex said...

Ευχαριστούμε που μας παρακολουθήσατε που λένε και στην τν. Το barbican είναι λίγο πληγή για το Λονδίνο δυστυχώς. Η ακουστική του είναι υπό του μετρίου και εμφανισιακά είναι μάλλον θλιβερό. Το έργο με άφησε λίγο αδιάφορο κυρίως γιατί δεν ήταν και η μεγαλύτερη πρόκληση για να αναδειχτούν όλες οι πλευρές της ορχήστρας. Αν το ήξερα οτι θα υπήρχε fellow corfiot in the audience θα σας έλεγα να βρισκόμαστε για alcoholic beverage..Την επόμενη να μου πείτε..

Oσο για τα φορέματα, εμένα τουλάχιστον μου πήρε μισή σελίδα brucker για να σταματήσω να γελάω....

8/5/09 17:13  
Anonymous Ανώνυμος said...

Πάντως (αν οι συμπερασματικές ικανότητές μου λειτουργησαν σωστά) ήσουν και στην πρώτη γραμμή - σε αντίθεση με την ΑΘήνα :-)

8/5/09 17:28  
Blogger Alex said...

Οχι, οι έκτακτοι μουσικοί συμπληρώνουν τα τελευταία αναλόγια.Αν και αυτή τη φορά ήμουν κάπου στη μέση αν θυμάμαι καλά. Με μπερδεύετε με τον Phil ο οποίος έχει το ίδιο ύψος και μαλλιά με εμένα.

8/5/09 18:00  
Blogger spiretos72 said...

Δεν έβλεπα στις πίσω θέσεις, mea culpa :-) Και βγάζοντας γυναίκες, ηλικιωμένους και κινεζουν είπα πως έκανα καλή επιλογή (προφανώς υπήρχαν κι αλλες)

8/5/09 18:07  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home